Daha önce hakkında düşüncelerimi paylaşmış olduğum kitapların Podcast yayını videoları: Bir Gençlik Masalı, Fangirl, Lola ve Komşu Çocuk, Ölümsüz Ece, Matilda, Marslı, Dönüşüm...

30 Ağustos 2015 Pazar

Seni Seviyorum

Hepimizin bildiği bir duygu vardır ve tarif edilemez bir durumdur bu. Bir koku hissedildiğinde geçmişteki günlerinizin birini hatırlamak, bir şarkıyı dinlediğinizde tekrar o ilk dinlediğiniz zamanlara dönüvermek, bir yemeği tattığınızda tanıdığınız o lezzetin sizi o yemeği yediğiniz güne götürmesi hepimizin yaşadığı durumlardan biridir. Dejavu da denilen bu duygu aslında bizi geçmişteki halimizle de yüzleştirir.

Bazen bu duyguyu hiç kaybetmek istemeyiz ve tam anlamıyla yaşayabilmek için arayış içine gireriz. O eşsiz kokuyu bulmaya çalışırız, artık ulaşamadığımız o şarkıyı bulmak için uğraşırız, yemekteki o tadı bulmak için sürekli çabalarız. Bazen olumlu sonuçlar elde eder, bazen kaybederiz. Ama o arayış da başlı başına bir serüvendir bizim için, eski benliğimize ait şeyleri ararken yeni şeyler katarız şimdiki benliğimize.

Çocukluğumuzun arka bahçesine sakladığımız bu yığın zamanla tozlanır ve üzeri kapanır. Ama zaman geçer ve biz o tozların altındakileri tekrar görmek isteriz, ilk günkü berraklığıyla. Üzerindeki tozu atmak için uğraşır da uğraşırız. Bu uğraşlarınızın sonucunu alabilirseniz, ne mutludur ki o ilk zamanda hissettiklerinizi tekrar hissedebilirsiniz. 

Benim de çocukluğumun arka bahçesine attığım yığında bir çok güzel şey bulunmakta. Bunlar arasında bir şarkı var ki, tam 13 yıldır sürekli aklımda. Şarkıyı ilk 2002 yılında dinlemiştim. Sürekli aklımdaydı ancak şarkıyla ilgili aklımda kalan tek şey "Seni Seviyorum" nakaratıydı. Tahmin edersiniz ki bu nakarata sahip çok fazla şarkı bulunmakta. 2009 yılına geldiğimizde, şarkıyı aramaya tekrar başladım. Öncesinde, internet imkanım bulunmadığı için sadece radyoda tekrar çalınırsa kaydetme olanağım olacaktı, ki bu da çok düşük bir ihtimaldi. 

2015 yılına geldiğimizde hala şarkıyı aramaktaydım. Youtube üzerinden arama yaptığımda önüme çok fazla seçenek geliyordu, üşenmeyip çoğunu dinledim ama aradığımı bulamadım. Aralarında güzel olanları da keşfetmiş oldum tabii. Hatta donanımhaber forumunda hatırlayamadığınız müzikler bölümüne de yazdım şarkıyı bulabilme ümidiyle. Ancak oradan da cevap gelmedi. Zaten bu oldukça normal, nakaratında seni seviyorum geçen o kadar şarkı arasından hangisi olduğu nasıl bilinebilir ki?

Donanım Haber forumunda şarkyı ararken yazmış olduğum yazı

Aklıma yeni bir çözüm gelmesi oldukça vakit aldı. Şarkıyı nerelerde dinlemiş olduğumu hatırlamakla başladım işe. Bu şekilde dinlediğim iki yeri buldum. Bunlar; Radyo Ton ve Gökçeada Film Festivali. Şarkıyı bulabilmek için birinci seçenek şarkıyı dinlediğim "Radyo Ton"dan o yıl içinde çalmış oldukları tüm şarkıların listesini istemek ve bunları dinleyerek aradığım şarkıyı bulmaktı. İkinci seçenek ise, şarkıyı dinlediğim Gökçeada Film Festivali'ne hangi yılda katıldığımı bulmaktı. Bu sayede şarkının çıktığı yılı öğrenebilirdim. Bunun için ise festivalde seyretmiş olduğum filmlerden birinin ismini hatırlamam gerekiyordu. Bu konuda şanslıydım çünkü seyrettiğim filmler aklımdaydı. Bu sayede festivale 2002 yılında katıldığımı öğrendim. Sonraki adımda ise google imdadıma yetişti. Birkaç denemeden sonra şarkıya ulaştım. 

"Seni Seviyorum" isimli bu şarkı, Melih Kibar'ın 2001 yılında hazırlamış olduğu Yadigar albümünde yer almaktaymış ve Sibel Gürsoy tarafından yorumlanmış. Albüm hakkında ayrıntılı bilgiye buradan ulaşabilirsiniz. Aynı zamanda şarkıyı ilk defa Zerrin Özer 1980 yılında yorumlamış. 

Tam 13 yıl olmuş şarkıyı aramaya başlayalı. Tam anlamıyla da 6-7 yıldır aramaktayım. Sonuç olarak ise şarkıyı bulabilmek en iyi ödül oldu benim için. Şu an bu şarkıyı dinledikçe o zamanları tekrar yaşıyorum zihnimde. Sabahları 6 gibi uyandığımda Çanakkale yerel televizyon kanalı Ton tv'de bu şarkının çalınması, Gökçeada Film Festivali, Gökçeada tatili, deniz, yaz günü ormanda yapılan mangal, legolar ile yapılan ev, gece yere uzanıp yıldızları seyretmek, kordonda yürümek... 

Sanırım hepimizin hatırladığı bir yığın var geçmişinden günümüze taşıdığı ve asla unutamadığı. Bunları gün yüzüne çıkarabilmek zor olsa da çoğu zaman ve acıtsa da içimizi bazıları, iyi hissetmemizi sağlıyor.

***

Not: Şarkıyı söyleyen Sibel Gürsoy ise şu anda Sıla'nın vokalistliğini yapmaktaymış ve Skeç adlı bir grubu bulunmaktaymış. Aynı zamanda "Beni Düşün" isimli şarkısını da bir dinleyin. ;)

Not 2: Şarkıyı çeşitli siteler üzerinden dinleyebilir ve şarkının bulunduğu albümü satın alabilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder